Wednesday, September 15, 2010

sudah 6 syawal eh?

lama tak dengar lagu lama-lama, zaman dolu-dolu zaman hingusan. oh ingat lagi rambut zaiton sameon yang mengerbang dipadankan dengan baju bulu ayam dari leher hingga hujung kaki. ha ha ha. hari ini raya ke..ke... ke-6! . oh belum start lagi puasa 6ku.

besok kerja. lusa juga kerja. ahad kerja dirumah. lepas itu isnin kembali kerja. senang cerita hari-hari kerja sebenarnya. Raya saya biasa sahaja. tiada bling bling, tiada lagu raya 24hrs, tiada duit raya yang banyak macam dulu-dulu. saya juga tak banyak ke rumah sedara kali ni sebab kami banyak berjumpa dalam 1 tempat. (bagus la jimat masa dan tenaga). boleh dikatakan raya kali ini banyak aktiviti tidur. makan-solat-tidur. itulah rutin hari-hari selain dari menyakat sepupu yang "halus-halus" (cikenit).

Syawal 5 saya sudah berada diKL. Alhamdulillah perjalanan yang mengenyangkan kerana sebelum berangkat pekena nasi kandar di Sg.Petani, tengah jalan singgah Chankat jering pekena Mee Udang Laziz. Bila sampai KL jam 5.00 petang saya bantai tidur hingga pagi tadi. ops! jgn fikir bukan2 saya bangun 10minit pada masa-masa solat sahaja.

Hari pertama beraya dipejabat dalam gelap. ahh atas kesilapan TNB. menung dalam ofis tu hingga jam 5.00 petang elektrik pun sudah disambungkan saya bangun ambil kunci kereta dan pulang. Faedahnya elektrik tak ada, saya buat kerja2 yang takperlu guna elektrik seperti sapu sampah, lap-lap display items, pelekat-pelekat dan baca al-Quran 1 juz (kalau start awal tu boleh katam agaknya).

Malam ini jiwa agak mental dengan lagu2 slow. terutama lagu sheila majid. tak sabar rasanya nak jumpa bayang-bayang untuk berkaraoke.
Setiap hari ku mohon Agar Kau sentiasa Memberiku ketenangan Dalam hati kekuatan Menempuhi segala Dugaan yang mencabar ini Pasti, punya ertinya  Engkau beriku harapan Menjawab s'gala persoalan Hadapi semua dalam tenang Dengan merasa kesyukuran Ku doa Kau selalu Mengawasi gerak-geriku Berkatilah... ku perlu rahmat darimu  Oh Tuhan, terangkan hati dalam sanubariku Untuk menempuhi segala Hidup penuh cabaran ini Oh Tuhan, ku berserah segalanya kepada Mu Agar jiwaku tenang Dalam bimbingan mu, selalu  Adakala ku merasa Hidup ini seperti kaca Jikalau tidak bersabar Hancur berderailah akhirnya Tabahkanlah hatiku Melalui semua itu, oh Kuatkanlah, cekalkanlah diriku  Curahkanlah nikmat Mu Pada hidupku

No comments:

Post a Comment