Thursday, August 26, 2010

bulan ramadan, bulan memasak

malam tadi kononnya saja2 je nak try buka n3 baru guna ipad. sekali hampeh.. dapat type tajuk je. ruang nak type post tu tak timbul2 keyboardnya akhirnya saya pun shut down semua termasuk saya.

Pagi tadi bangun melihat belog saya hanya update tittle, isi tak dak huhu. sekarang 5:10pm. Ya Allah, dah pukul 5. bermakna saya perlu pulang sekarang juga untuk buat persiapan berbuka.

Ni saya nak ceita juga kejap.

Bulan ini rasenye paling aktive masak menu "grand" bak kata kawan indo saya. tapi bulan paling banyak saya memasak adalah bulan2 dimana saya merantau sebagai seorang pelajar. sekarang sudah tidak lagi, mama yg menjawat sebagai chef dapur. saya dipejabat. Specialnya bulan ini, mood nak masak pasang surut.. tapi nampaknya menjadi2. Tapi kebanyakkan menu Timur tengah dan menu mengidam = ayam pecel padang jawa. (nyum! nyum!).

Soalnya bukan saya malas masak, tapi sebagai anak perempuan tunggal yg dah besar, saya respect masakan ibu saya, selagi dia hidup saya nak rasa masakan dia puas2. tapi andaikata saya yang pergi dulu, kenang2lah masakan saya yang sebulan sekali tu. heheh.

saya tahu saya masak sedap, biar saya saja yang tahu. hehehe..
Apapun masakan ibu saya lebih sedap dari saya laa.. die masak 365 sehari, saya sebulan sekali belum tentu.. kalau dah kahwin lain la cerita... la la la la la ok. tutup n3. nak balik masak nasi. Nasi ni paling handal.. pejam mata je. rase mmg tak berubah walau masak sekawah.

Selamat berbuka semua. wsalam

No comments:

Post a Comment